March 16, 2020
Letter to the U.S. Census Bureau and Department of Commerce

It is with grave concern that we have found that the U.S. Census Bureau is using the American people’s
tax dollars to buy services from what can credibly be described as the Chinese Communist Party’s
propaganda outlets. We write to you today to encourage you to review this situation and ensure that U.S.
taxpayer dollars do not support a government that is fundamentally opposed to the human rights we aspire
to.

In November 2018, The Hoover Institution at Stanford University published a report titled “Chinese
Influence & American Interests,” which “documents the extent of China’s expanding influence operations
inside the United States.”

For the 2020 census, the Census Bureau has selected a total of 64 print media, 50 TV, and 24 radio
stations around the country to be on the Chinese-language media-buy list to reach the Chinese-American
community, through an Asian-American media agency (TDW+Co), This media-buy list includes official
Chinese official state-owned media, and at least one Chinese radio which is broadcasting without an FCC
license, as well as many Chinese-American media outlets controlled or heavily influenced by the Chinese
regime.

CCP-controlled/influenced media entities are a major tool used by the Chinese government to mislead
Chinese communities in U.S. These media outlets spread official CCP propaganda against various
religious groups, including Uyghur Muslims, Christians, Tibetans, Falun Gong, and the Church of
Almighty God. No U.S. government agencies should allocate any public funding or contracts to support
these outlets.

Further, the final media-buy list does not include the handful of U.S.-based independent media outlets that
have been critical of the Chinese regime’s poor human rights record and history of religious persecution.
These outlets also have a great deal of support and influence within local Chinese-American

communities.

Major aspects of the Census 2020 Chinese media buy list include:

State-owned media: CCTV-4

One of the Chinese communist regime’s main television broadcasting channels, CCTV-4, has a branch
based in Los Angeles, which was selected as one of the paid media outlets. The Department of Justice
should demand that CCTV-4 register as a foreign agent under the Foreign Agents Registration Act
(FARA), just as its English counterpart CGTN has been required to do.

UPDATE: After this was reported by Axios, CCTV-4 was removed from the list of media vendors. The
Census Bureau then told Axios CCTV4 was mistakenly included on the list and it has never purchased

www.ChinaCoalition.org


https://www.hoover.org/sites/default/files/research/docs/chineseinfluence_americaninterests_fullreport_web.pdf
https://www.hoover.org/sites/default/files/research/docs/chineseinfluence_americaninterests_fullreport_web.pdf
https://www.axios.com/census-bureau-pays-chinese-state-media-america-074187dc-2c25-4738-968c-ee4f4cfca33f.html

THE
CHINA
COALITION
et P E =¥ B mEcE

advertising on CCTV-4. The undersigned continue to call for greater oversight if such a mistake was
made and for a reevaluation of media contracts.

State-controlled media:

SinoVision, China Press (Qiaobao), and Sky Link TV, among others, are media outlets on the Census
2020 paid media list that have been categorized by the Hoover Institute as “subsidiaries of Chinese state-
owned media outlets.”

State-influenced media:

There are several media outlets on the Census 2020 paid media list that have been categorized by the
Hoover Institute as “heavily influenced by the Chinese regime,” including Phoenix TV, Wenxuecity, Sing
Tao, Ming Pao, and iTalkBB TV, among others.

Non-licensed Radio Broadcaster:

There are allegations that Phoenix TV, a proxy of the Chinese communist regime, is associated with
Uradio, a Los Angeles-based radio broadcaster. Uradio broadcasts on XEWW 690 AM, but has been
broadcasting without an FCC license. The FCC has been investigating the case. Uradio should not be
considered as a Census partner both because of its association with the Chines communist regime and its
lack of a proper permit.

Media Agencies Free from Foreign Regime Influence:

The media outlets categorized by the Hoover Institute as “remaining independent of PRC control” are all
not included from the Census 2020 paid media: The Epoch Times, NTD TV, Sound of Hope Radio
Network, Vision Times, etc. All of these outlets are major Chinese-language media sources in the U.S. in
terms of print volume, viewership, listenership, and web traffic. By failing to include these media on the
media-buy list, a large sector of the Chinese-American population will be excluded from learning about
Census 2020 Chinese-language outreach efforts.

Further concerns with the media buy:

The current media-buy selection made by TDW+Co has resulted in the payment of taxpayer money to
CCP-controlled/influenced media, which undermines the U.S. government’s national defense strategy and
homeland security guidelines, as well as putting at risk the reputations of the Census Bureau, the
Department of Commerce, and the U.S. government.

It is concerning that the Census Bureau’s funds could be used to subsidize and lend legitimacy to
“China’s Pursuit of a New World Media Order,” described in a 2019 report by Reporters Without
Borders. The Chinese regime has waged media warfare “combatting ‘hostile’ western forces,” and
Chinese state TV channels have broadcast at least 83 forced confessions since 2013, with 29 of them
involving journalists or bloggers.

By supporting CCP-controlled media, the Census Bureau’s media plan marginalizes legitimate U.S.-
based independent Chinese-language media which have strong influence in local communities. Chinese

www.ChinaCoalition.org


https://freebeacon.com/national-security/mexican-radio-beam-chinese-propaganda/
https://rsf.org/en/reports/rsf-report-chinas-pursuit-new-world-media-order

THE
CHINA
COALITION
et P E =¥ B mEcE

immigrants have come to the United States to pursue freedom and democracy. Yet the Census Bureau’s
media buy instead lends legitimacy to the CCP’s propaganda outlets in the eyes of viewers who sees U.S.
Government messages on their platforms.

We call for the following actions:

We are asking for the Secretary of Commerce to lead a reevaluation of current policies that allowed for
this contract. Further, to release an explanation of the oversight, put an immediate stop to any future
payments to the outlets listed above, and create a plan for Chinese-language media outreach for Census
2020 going forward that does not utilize propaganda companies.

In conclusion, the CCP-controlled or influenced media entities are a major tool used by the Chinese
government to mislead Chinese communities in U.S. These media outlets repeatedly spread CCP official
misinformation and slander against various religious groups, including Christians, Tibetans, Falun Gong,
Uyghurs, the Church of Almighty God, etc. No U.S. government agencies should allocate any public
funding or contracts to services from these outlets.

The Coalition to Advance Religious Freedom in China is happy to provide resources, expert testimony,
and further communication regarding this urgent matter. Thank you for your attention to these matters.

Sincerely,

Coalition to Advance Religious Freedom in China
China Aid Association

Frank Wolf, Member of Congress 1981-2014, retired
Uyghur Human Rights Project

Xiaoxu Sean Lin, Executive Director, Global Alliance Against Communist Propaganda & Disinformation
Lantos Foundation for Human Rights & Justice
Citizen Power Initiatives for China

The Church of Almighty God

Campaign for Uyghurs

Jubilee Campaign USA

Family Research Council

21Wilberforce

www.ChinaCoalition.org



Church of Scientology National Affairs Office

Save the Persecuted Christians

Scott Morgan, President, Red Eagle Enterprises

Masjid Muhammad, The Nation's Mosque

Bitter Winter, a daily magazine

CESNUR, Center for Studies on New Religions

ORLIR, International Observatory on Religious Liberty of Refugees

Rev. Joseph K. Grieboski, Director, Office of Ecumenical, Interfaith, and Global Engagement
Justice For All

Unified Buddhist Church of Vietnam, Office of External Affairs

Jorge Marquez, pastor and founder of the "Mision Vida Para Las Naciones" Church in the Oriental
Republic of Uruguay

Mr. Shane Stevens

International Multi-Faith Coalition

Russian Orthodox Autonomous Church of America

Friends of Falun Gong

Satoshi Nishihata, Washington Bureau Chief, Happy Science USA Washington Bureau
Boat People SOS

Committee for Religious Freedom in Vietnam

Uyghur American Association

International Christian Foundation for Democracy

www.ChinaCoalition.org



